Selecteer een speltak

Stam
VSW

Stam

Bij de roverscouts, ook wel de stam genoemd, maak je zelfstandig eigen programma’s en bepaal samen op welke manier. Je staat klaar voor de andere speltakken of je geeft leiding aan een andere speltak. Daarnaast helpen stamleden mee met gezamenlijke spelmiddagen.

Vrijdag van 19:30 tot …
Leeftijd 18 tot 23 jaar

Informatie

De stam is de laatste “jeugd” speltak. Roverscouts worden gezien als jeugdleden, omdat je als roverscout de laatste hand legt aan je jeugdperiode bij Scouting. De speltak sluit dan ook
aan bij de ontwikkeling en ervaringen die je bij de explorers hebt doorgemaakt.Het grootste verschil met de explorers is dat je naast je speltak activiteiten ook activiteiten organiseert voor de hele vereniging.

Je stelt je eigen doelen. In overleg met de stam adviseur bekijk je hoe je deze doelen gaat halen. Dit betekent dat je nog meer zelf doet, organiseert en bepaalt. De stamleden hebben een eigen voorzitter, penningmeester en secretaris. Hiermee biedt Scouting jongeren de ruimte om hun eigen programma vorm te geven als belangrijke laatste fase in hun ontwikkeling.

De wijde wereld in
Als stamlid ben je zelf verantwoordelijk voor je kampen, maar dat betekent dat je ook zelf mag bepalen waar je heen gaat en hoe je erheen gaat.

Omdat een aantal stamleden al leiding bij andere speltakken geven bepalen zij zelf wanneer ze op kamp gaan.

Wil je een aantal keren meekijken? Dat kan.
Vul het onderstaande formulier in.

Aankomend

Sint Joris

13 april 2024

Regionale Scouting Wedstrijd